09 Ekim 2016

DOMATES SOSLU ACI BİBER KONSERVESİ

1 kg biber kesinlikle yetmez. Ben 1 kg dan yaptım, baktım bir kavanoz iki günde bitiyor. 2 kg dan tekrar yaptım...benden söylemesi..

Malzemeler;
  • 1 kg acı kıl biber
  • 2 kg domates (uzun yumurta domates olursa daaha iyi)
  • 2 yemek kaşığı iri turşuluk tuz
  • 1 çay bardağı sirke
  • 1 çay bardağı sıvıyağ ( zeytinyağı kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 15-20 diş sarımsak
Yapılışı;
  1. Biberlerin sapları kesilir çok uzun olan biberler 2 ye veya 3 e kesilir.
  2. Sarımsaklar iri doğranır. (rondonun sonunda koyup domateslerle birlikte bir iki tur çekebilirsiniz)
  3. Domatesler soyulur rendelenir veya rondodan geçirilir uygun tencerede domatesin suyu biraz azalıncaya kadar kaynatılır.
  4. Sirke, sıvıyağ, tuz ve şeker ilave edilir 1-2 dakika  kaynatılır. 
  5. Doğranmış biberler ve sarımsaklar ilave edilir 2-3 dakika kaynatılır.
  6. Sıcak iken kavanozlara doldurulur, kapakları sıkıca kapatılır kağıt havlu üzerine ters çevrilir.
  7. Kavanozlar soğuduktan sonra kapakları kontrol edilir. Tüketilmeye hazır olan biberler açıldıktan sonra buzdolabında muhafaza edilir.
Afiyet olsun:)....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...